Program

Nazaj

Stran 17 od 22 (Vseh vnosov: 655)

Vranja vrata / epizoda 1

Vranja vrata / epizoda 1

Gledališče na spletu

sobota, 31. oktober 2020, 20.00.00

Spletni program Kulturnega doma Krško

Projekt Gledališče na spletišče Mestnega gledališča ljubljanskega

Zadnjo oktobrsko soboto, 31. oktobra, ob 20. uri si boste na MGL-jevem Youtube kanalu lahko ogledali prvo epizodo štiridelne gledališke nadaljevanke Vranja vrata avtorja Nejca Gazvode, ki je pri projektu sodeloval tudi kot asistent režiserja. Leta 2017 se je takrat novega in unikatnega uprizoritvenega žanra, gledališke kriminalne nadaljevanke v štirih delih, lotil režiser Aleksandar Popovski.

EPIZODA 1

31. 10. 2020 · 20:00

EPIZODA 1 ponovitev: 02. 11. 2020 · 20:00

Povezava: https://youtu.be/KFQ7E14DSi4

 

Vranja vrata

gledališka kriminalna nadaljevanka

Avtor: Nejc Gazvoda / Režiser: Aleksandar Popovski / Dramaturginja: Eva Mahkovic / Igrajo: Bernarda Oman, Mirjam Korbar Žlajpah, Uroš Fürst k. g., Viktorija Bencik Emeršič, Mia Skrbinac k. g., Jure Henigman, Boris Kerč, Žan Koprivnik k. g., Tjaša Železnik, Lotos Vincenc Šparovec in Karin Komljanec / Produkcija: Mestno gledališče ljubljansko

Več na: https://www.mgl.si/sl/program/predstave/vranja-vrata/

 

Kratka vsebina

Ida Žakelj se po treh letih londonske samostojnosti vrne v domačo hišo v gozd ob manjši vasi na Dolenjskem, kamor se je dobro situirana družina Žakelj na zmerno presenečenje vaščanov iz mesta preselila pred petnajstimi leti. Na družinsko večerjo ob rojstnem dnevu Idine sestre Neže prihajata Nežin novi fant Anže in njegov oče Žan, lokalca po bivališču in po duši. Ida pozna Anžeta iz srednje šole. Ida in Neža se spreta. Lokalni narkoman, bivši Nežin fant Brin Idi ob naključnem srečanju omeni kraj v gozdu, Vranja vrata, kjer je nekoč videl nekaj, kar ga je, kot se zdi, usodno zaznamovalo. Ida se ne spomni, kaj in kje naj bi Vranja vrata bila. Jutro po večerji pri Žakljevih policija iz reke izvleče moško truplo, Neža pa izgine. Kriminalistka Kristina, ki je bila v kraj premeščena šele pred kratkim, se loti preiskave.

 

Konec igre

Konec igre

Gledališče na spletu

torek, 27. oktober 2020, .00.00

Spletni program Kulturnega doma Krško

Povezava do posnetka: KONEC IGRE

Naslov v izvirniku: Fin de Partie / Endgame

Avtor: Samuel Beckett

Režiser: Vito Taufer

Igrajo: Ivo Barišič, Radoš Bolčina, Barbara Babič, Boris Mihalj

Produkcija: Primorsko gledališče Nova Gorica / SNG Nova Gorica

 

O delu

V Koncu igre ne gre več za religiozne, etične, zgodovinske, družbene itd. ideje in imperative, ki naj jim bo človek pokoren in zaradi katerih trpi (ali povzroča trpljenje drugim), pač pa za tisti poslednji položaj, v katerem se v nekem trenutku najbrž znajde vsakdo – ko se pokaže, da so vrednostni sistemi dvomljivi in da je človek v zadnji konsekvenci dejansko »obsojen« le na svojo telesnost, mizerno idiotsko odvisen od svojih organskih moči. Beckett človeka ne banalizira in ga ne reducira na telo, piše Hristić: problem ni v tem, da ostane človeku nazadnje samo telo, ampak v tem, da brez telesa ne more, kajti to je njegov »materialni vzrok« in v tem seveda pogoj za vse, kar nekdo v življenju stori in pomeni. Telo je v Beckettovih igrah »točka pogleda«, optika in kriterij, ki pokažeta človekov bedni, dejanski in poslednji facit …

(odlomek iz kritike: Andrej Inkret, Delo, 2. 2. 1999)

Predstava, ki gre narobe

Predstava, ki gre narobe

komedija

nedelja, 25. oktober 2020, 18.00.00Prestavljeno

Velika dvorana

za Zeleni abonma 2019-2020

 

V “Predstavi, ki gre narobe” se dramsko društvo Fakultete za strojništvo loti njihove največje in najzahtevnejše gledališke produkcije dosedaj: kriminalke angleškega tipa Kdo je morilec? v slogu znamenite kraljice kriminalk Agathe Christie, z naslovom »Umor v dvorcu Haversham«. A predstava jim nikakor ne »steče«. Zaporedje nepredvidljivih in noro zabavnih dogodkov hitro spreobrnejo dogajanje na odru iz slabega v katastrofalno.

Režija: Jure Ivanušič

Prevod izvirnika: Jure Ivanušič in Gorazd Slak

Igrajo: Matej Zemljič, Sara Gorše, Mario Dragojević, Luka Cimprič, Oskar Kranjc, Klara Kastelec, Robert Korošec, Dominik Vodopivec, Eva Stražar, Vid Klemenc

Produkcija: TMK d.o.o.

 

za Zeleni abonma in izven

Cena vstopnice: 18 € odrasli, 14 € upokojenci, 12 € dijaki in študentje, 8 € abonenti Modrega abonmaja

Avdicija

Avdicija - druga nadomestna predstava (16. 10.)

komedija

petek, 23. oktober 2020, 20.00.00Prestavljeno!

Velika dvorana

Spoštovani!

 

Skladno z ukrepi Vlade RS za zajezitev širjenja okužbe z novim koronavirusom do nadaljnjega odpovedujemo vse javne prireditve in dogodke v Kulturnem domu Krško.

Za vse odpadle predstave in koncerte bomo skušali zagotoviti nadomestne termine.

Mestni muzej Krško, Galerija Krško in Grad Rajhenburg ostajajo odprti za individualne obiskovalce in družine.

 

Vračila kupnin in urejanje dobropisov

Za vse odpadle prireditve bomo skušali zagotoviti nadomestne termine. Kupljene vstopnice za prestavljene prireditve bodo veljavne tudi za nadomestne termine. Če obiskovalcem novi termin prireditve ne ustreza ali je ta odpovedana, bo Kulturni dom Krško izdal dobropis ali povrnil kupnino. Vsa vračila kupnin bodo, ob predložitvi kupljene vstopnice, možna le z nakazilom na transakcijski račun.

Vračilo kupnine za predstavo Avdicija bo možno do petka, 23. oktobra, na tistem prodajnem mestu, kjer ste vstopnico kupili.

Za vse informacije smo obiskovalcem na voljo na blagajna@kd-krsko.si (07 488 01 94) in info@kd-krsko.si (07 488 01 90).  

 

Obvestilo Špas teatra: https://www.spasteater.si/novice/posebno-obvestilo

Avdicija

Avdicija - prva nadomestna predstava (16. 10.)

komedija

petek, 23. oktober 2020, 17.30.00Prestavljeno!

Velika dvorana

Spoštovani!

 

Skladno z ukrepi Vlade RS za zajezitev širjenja okužbe z novim koronavirusom do nadaljnjega odpovedujemo vse javne prireditve in dogodke v Kulturnem domu Krško.

Za vse odpadle predstave in koncerte bomo skušali zagotoviti nadomestne termine.

Mestni muzej Krško, Galerija Krško in Grad Rajhenburg ostajajo odprti za individualne obiskovalce in družine.

 

Vračila kupnin in urejanje dobropisov

Za vse odpadle prireditve bomo skušali zagotoviti nadomestne termine. Kupljene vstopnice za prestavljene prireditve bodo veljavne tudi za nadomestne termine. Če obiskovalcem novi termin prireditve ne ustreza ali je ta odpovedana, bo Kulturni dom Krško izdal dobropis ali povrnil kupnino. Vsa vračila kupnin bodo, ob predložitvi kupljene vstopnice, možna le z nakazilom na transakcijski račun.

Vračilo kupnine za predstavo Avdicija bo možno do petka, 23. oktobra, na tistem prodajnem mestu, kjer ste vstopnico kupili.

Za vse informacije smo obiskovalcem na voljo na blagajna@kd-krsko.si (07 488 01 94) in info@kd-krsko.si (07 488 01 90).  

 

Obvestilo Špas teatra: https://www.spasteater.si/novice/posebno-obvestilo

Trobilni kvintet Contrast

Trobilni kvintet Contrast

koncert

nedelja, 18. oktober 2020, 18.00.00Prestavljeno

Velika dvorana

Trobilni kvintet Contrast sestavljajo diplomanti Akademije za glasbo v Ljubljani: Gregor Turk (solo trobentač SNG Opera Ljubljana), Blaž Avbar (profesor na Waldorfski šoli), Jože Rošer (solo hornist Slovenske filharmonije), Žan Tkalec (pozavnist Slovenske filharmonije) in Uroš Vegelj (profesor na Glasbeni šoli Črnomelj). Člani zasedbe so se prvič zbrali leta 2012 in od takrat redno koncertirajo po Sloveniji (Festival Lent, Festival Ljubljana, Imago Sloveniae, Glasbena mladina Slovenije). Njihov repertoar obsega skladbe od renesanse, baroka, romantike … vse do ragtima in sodobne glasbe.

Kvintet je na Tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov TEMSIG 2013 osvojil zlato plaketo in prvo nagrado ter na mednarodnem tekmovanju Svirel 2014 postal absolutni zmagovalec v kategoriji komornih zasedb. Njihov največji uspeh je prva nagrada na mednarodnem tekmovanju Jan Koetsier v Münchnu 2014, kjer so za nagrado prejeli tudi snemanje za Bavarski radio.

 

Za ARSonica 2020 abonma in izven

Cena vstopnice: 10 € v predprodaji, 12 € na dan koncerta

Predstavitev kataloga 80. so bila leta … v Krškem

Predstavitev kataloga 80. so bila leta … v Krškem

KULTURNI DOM KRŠKO

torek, 13. oktober 2020, 18.00.00

Predstavitev kataloga 80. so bila leta … v Krškem

13. 10. 2020, 18.00

Velika dvorana Kulturnega doma Krško

 

S katalogom dopolnjujemo občasno razstavo 80. so bila leta … v Krškem, ki smo jo v pritličnih prostorih Mencingerjeve hiše odprli 16. junija 2018. Katalog, ki predstavlja presek raziskovalnega dela, prikazuje širši kontekst politične ureditve, delovanje lokalnih upravnih služb in družbenopolitičnih organizacij, razgrinja temeljno urbanistično zasnovo mesta Krško in delovanje gospodarstva. Zanimalo nas je, kako sta bila urejena šolstvo in zdravstvo, kje so Krčani preživljali prosti čas in kako so svojo mladost preživljali najstniki. Razstava se dotakne tudi muzejskih dejavnosti, bralne kulture, glasbe in športa. Katalog je interdisciplinarno delo sodelavk iz Mestnega muzeja Krško, k aktivnemu sodelovanju pa so bili povabljeni tudi javni zavodi, društva in posamezniki.

Razstava 80. so bila leta v ... Krškem  bo na ogled še do konca leta 2020.

 

Število mest je omejeno. Zaradi spoštovanja NIJZ ukrepov prosimo za vašo najavo:

E: info@mestnimuzjkrsko.si

M: 07 620 92 44, 051 390 658

Prifarski muzikanti

Prifarski muzikanti

koncert

nedelja, 11. oktober 2020, 18.00.00

Velika dvorana

Cena vstopnice: 15 €

 

O zasedbi:

Prifarci smo že kar dolgo na svetu in dolgo na odrih. Leto 2018 je bilo za nas jubilejno, saj smo slavili 30 let obstoja skupine. Začeli smo kot spremljevalna tamburaška skupina za domače folkloriste in po petih letih delovanja izdali svoj prvi plošček. Od takrat smo jih izdali že 32! Pa tudi nagrad se je – poleg 4 zmag na festivalu narečnih popevk v Mariboru – že nekaj nabralo; recimo Zlati petelin za najboljšo etno album,  zmaga na festivalu Etno Kostel in zelo svetleča in bleščeča zmaga na festivalu Slovenska popevka 2009 s pesmijo Tisti nekdo. Po 29 letih obstoja smo se  prvič preizkušali v Portorožu na festivalu melodij Morja in sonca in s pesmijo “Že nona mi je rekla, Tako kot je prav,” poželi številne simpatije in sprejeli tudi odločitev, da s tekmovalnostjo na festivalih še kar ne bomo odnehali.

Glede na to, da glavnina članov skupine prihajajo od Fare ob Kolpi, majhne vasice v občini Kostel , ki šteje približno toliko prebivalcev kot ima hiš, smo še posebej ponosni na tradicionalne jesenske nastope v Cankarjevem domu v Ljubljani. Gala koncertov v prestolnici se je doslej zvrstilo že enajst in vsak je mogočnejši in še bolje obiskan od prejšnjega. S pesmijo in vižami ohranjamo bogato in raznoliko slovensko ljudsko izročilo, odlikuje nas štiriglasno petje, glasbeniki kritiki pa nas – ne glede na to, da zaigramo skoraj vse, kar nam pride pod prste – uvrščajo med najboljše etno glasbene skupine na Slovenskem.

Prifarci so: Mitja Ferenc na berdi, kitari in bas kitari (drugi tenor), Valentin Južnič na bisernici (prvi bas), Martin Marinč na diatonični harmoniki (drugi bas), Toni Obranovič tudi na klavirski harmoniki (prvi tenor), Uroš Obranovič na bugariji (prvi tenor), Jernej Pečak na violini (drugi tenor) in Dejan Šuštar na braču (prvi bas).

Svet’ večer

Svet’ večer

drama

sobota, 10. oktober 2020, 19.30.00

Velika dvorana

za Modri abonma 2019-2020 in izven

 

Nataša Barbara Gračner in Vlado Novak v kriminalni zgodbi, za katero upamo, da ni tudi aktualna.

Zgodba o posamezniku, njegovi svobodi in državi.

 

Avtor: Daniel Kehlmann (naslov izvirnika: Heilig Abend)  

Prevod in režija: Samo M. Strelec

Igrata: Nataša Barbara Gračner in Vlado Novak    

Produkcija: Narodni dom Maribor

 

Drama Svet večer se ukvarja z vprašanjem razmerja med posameznikom in državo, svobodo in nadzorom, strahom in upanjem, da morda le ni tako, kot je videti.Nastanek drame Daniela Kehlmanna je navdihnil ameriški vestern High Noon režiserja Freda Zinnemanna, na Kehlmannovo pisanje pa sta vplivala tudi prijetje Edwarda Snowdena in teroristični napad v Parizu leta 2015.V romantiki božičnega večera, ko iz toplih domov diši po prazničnih objemih, nekje drugje bije stvarnost svoj krvavi zvon. Moški in ženska nestrpno pogledujeta na uro in napetost med njima narašča. Prav počasi se pred nami lušči pretresljiva zgodba, ki prevzame s svojo neizprosno vpetostjo v tukaj in zdaj.Po Kehlmannovi drami sta nastala tudi televizijska predelava in film z naslovom Zaslišanje ponoči (2019).

Nataša Barbara Gračner (članica ansambla SNG Drama od leta 1998) je dobitnica osmih Borštnikovih nagrad za vlogo ter, med drugimi, tudi nagrade Prešernovega sklada in Severjeve nagrade za igralske stvaritve.

Vlado Novak je bil dolgoletni član ansambla SNG Drama Maribor, je prejemnik Borštnikovega prstana (2014), šestih Borštnikovih nagrad za vlogo in nagrade Prešernovega sklada …

 

za Modri abonma in izven

Cena vstopnice: 15 € odrasli, 12 € upokojenci, 10 € študentje in dijaki, 8 € imetniki Zelenega abonmaja

Pot do sreče obstaja I Sašo Kronegger: Mladi v svetu danes

Pot do sreče obstaja I Sašo Kronegger: Mladi v svetu danes

predavanje

torek, 6. oktober 2020, 19.00.00

Velika dvorana

Brezplačne vstopnice

Rezervacija in prevzem vstopnic na blagajni Kulturnega doma Krško

 

Svet se v zadnjih desetletjih močno spreminja. Povečujejo se razlike med revnimi in bogatimi, otroštvo se v zahodni družbi podaljšuje, podobe, ki nas obdajajo pa so vedno bolj prilagojene našemu razumevanju sveta in trendom. Hitrejši tempo življenja in takojšen odziv na naše zahteve prinašata pred mlade nove izzive, s katerimi se ne znajo soočiti.

Vzgojni stili staršev mlade slabše opremijo za soočanje s stresom. Ideja, da otrok zmore vse, hkrati pa nadzor staršev nad vsemi podrobnostmi njegovega življenja, mlade pušča nesamozavestne in nepripravljene za dolgo pot, ki bo (le morda) pripeljala do uspeha.

Mladi imajo zase občutek, da so večopravilni, želijo pustiti svoj pečat v svetu, hkrati pa se težko soočajo z zahtevami okolja, ki pričakuje njihov trud. Navzven dajejo občutek uspešnosti, hkrati pa so navznoter prazni. Težave imajo z vzpostavljanjem dolgoročnih odnosov z drugimi. Ena od besed, ki jih je internet popolnoma predrugačil je beseda prijatelj (friend). Včasih so mladi morali vzpostaviti čustveno oziroma odnosno povezavo z ljudmi, da so jim lahko rekli prijatelji. Zdaj »prijatelja« dodaš ne omrežju. Seveda to vpliva na razvoj odnosov v analognem svetu. Mladi ne razvijajo veščin za oblikovanje »meaningful relationships« - odnosov s pomembnimi drugimi. Zato se ob soočenju s stresom ne obrnejo na človeka, ampak na družbeno omrežje. Pa da ne bo pomote, socialna omrežja so zabavna, preveč socialnih omrežij je slabo. Enako kot z alkoholom. Kozarec vina ni škodljiv, preveč vina pa povzroča škodo.

Kam naj se glede na vse zapisano usmerijo preventivni programi prihodnosti? Na katerih področjih je potrebno mlade podpirati in kako?

 

Predavatelj: Sašo Kronegger

Sašo Kronegger je socialni pedagog in transakcijski analitik - svetovalec, ki že preko 20 let izvaja  izobraževanja za različne skupine ljudi. Teme izobraževanj so predvsem usmerjene v izboljševanje komunikacije na medosebnem in medskupinskem nivoju, sisteme podpore manj izkušenim (prostovoljcem, pripravnikom, novo-zaposlenim, novo-izvoljenim), reševanje konfliktov in timsko delo, več časa pa namenja tudi podpori družinam pri vzgoji. Poleg izobraževanj se ukvarja z moderiranjem procesov ter mentorstvom.

KATJA ŠULC I SOLO

KATJA ŠULC I SOLO

koncert

sobota, 3. oktober 2020, 20.00.00

Kulturni dom Krško

Katja Šulc je pevka, ki prepleta poezijo in glasbo. Giblje se med različnimi žanri, ki segajo od sodobnega šansona, jazza, world music do elektronske in eksperimentalne glasbe. Doslej je izdala tri avtorske albume, Mila (2008), Twisted Delight (2013) in Kamlisajlan (2016), soustvarila  pa je tudi avdio-vizualen projekt magmalaska (2017) in s flamenkom obarvan plesno-glasbeni projekt Lorca, ti in jaz (2018).  Sodeluje z domačimi in tujimi glasbeniki in koncertira tako v regiji kot širom po svetu (Francija, Portugalska, Španija, Maroko, Nepal, Kitajska, ZDA, Mehika, Gvatemala).

Letos spomladi je objavila nov singel Caricias (2020) ki najavlja istoimenski album, posvečen Mehiki in tamkajšnji poeziji, prepletajoč sodobno, tradicionalno in staroselsko poezijo Mehike.

Na koncertu se nam bo Katja prvič predstavila v solistični obliki, z vokalom in ukulelejem. Slišali bomo pesmi, ki jih je posvojila v Mehiki, skladbe iz njenega šansonskega in avtorskega repertoarja ter znane napeve iz domače ljudske zakladnice.

 

Cena vstopnice: 8 € redna / 6 € abonenti ARSonice 2020

Protestanti v stripu - bralna uprizoritev

Protestanti v stripu - bralna uprizoritev

bralna uprizoritev

torek, 29. september 2020, 19.00.00

Bohoričevo leto

 

Približno mesec dni pred uradnim izidom knjižnega dela, ki bo v stripovski obliki na sodoben, komunikativen in dinamičen način predstavil Bohoričevo delo, se bomo v obliki krajše bralne uprizoritve lahko prvič seznanili z vsebino osrednjega knjižnega poklona Adamu Bohoriču ob 500. obletnici njegovega rojstva. Avtorja, Boštjan Gorenc Pižama in Kozma Ahačič, bosta predstavila nekaj odlomkov in spregovorila o študijskem in ustvarjalnem procesu nastajanja stripa. Na bralni uprizoritvi bodo javnosti prvič na ogled tudi stripovske ilustracije Jake Vukotiča.

 

Nastopata: Boštjan Gorenc Pižama in Kozma Ahačič

Ilustracije: Jaka Vukotič

 

Velika dvorana Kulturnega doma Krško

Brezplačne vstopnice

Število sedežnih mest je omejeno. Vljudno naprošamo za predhodno rezervacijo ali prevzem vstopnic.

Ustvarjalna delavnica Renesančni portret v fresko tehniki

Ustvarjalna delavnica Renesančni portret v fresko tehniki

ponedeljek, 28. september 2020, 16.00.00

Večgeneracijski center Posavje

Po zgledu ohranjenih renesančnih fresk v Krškem smo izdelali predloge za poslikavo v fresko tehniki. Tako se bomo preizkusili v izdelavi manjših portretov lika Adama Bohoriča in preizkusili kako bi lahko izgledal njegov portret kot renesančna freska.

 

Delavnica je brezplačna. Število udeležencev je omejeno.

Lokacija: Večgeneracijski center Posavje (CKŽ 44)

Prijave zbiramo na: info@trismegistus.si

Miha Debevec in Dejan Kušer: Spopad harmonik

Miha Debevec in Dejan Kušer: Spopad harmonik

koncert

sobota, 26. september 2020, 20.00.00

Velika dvorana Kulturnega doma Krško

Miha in Dejan sta vrhunska ustvarjalca z mednarodnimi referencami, ki s harmoniko preigravata unikaten in raznolik glasbeni program, s čimer se ločita od preostalih harmonikarjev v našem, pa tudi širšem glasbenem prostoru. Njun repertoar obsega domiselne priredbe popularne, klasične in etno glasbe z različnih koncev sveta, s posebnim poudarkom na virtuoznosti in občuteni interpretaciji. Med drugim izvajata tudi skladbe ABBE, Mozarta, Piazzolle, pa vse tja do Metallice in skupin Europe, Status Quo ter Avsenika. Glasbenika »podirata« stereotipe o harmoniki kot o nekakšnem manjvrednem, »gostilniškem« glasbilu, na katerem je možno izvajati le preprosto ljudsko in narodno-zabavno glasbo in mu določata neko povsem novo vrednost in dimenzijo.

Za ARSonica 2020 abonma in izven

Cena vstopnice: 10 € v predprodaji, 12 € na dan koncerta

Premiera filmov z mladinske filmske delavnice

Premiera filmov z mladinske filmske delavnice

filmski dogodek

petek, 25. september 2020, 18.00.00

Velika dvorana

Brezplačne vstopnice

Število obiskovalcev je omejeno (50), zato vljudno naprošamo za predhodne rezervacijo in/ali predhodno najavo.

V petek, 25. septembra 2020, ob 18. uri prijazno vabimo v veliko dvorano Kulturnega doma Krško na ogled filmov, nastalih na mladinskih filmskih delavnicah v Občini Krško. Večer smo pripravili v sodleovanju z DZMP, Luksuz produkcijo in LIJAmedia, in v soorganizaciji s Kulturnim domom Krško.

Karel Gržan: 95 tez

Karel Gržan: 95 tez

Predstavitev knjige in pogovor

sreda, 23. september 2020, 19.00.00

Velika dvorana

Bohoričevo leto

Karel Gržan: 95 tez pribitih na vrata svetišča kapitalizma za osvoboditev od zajedavskega hrematizma

Brezplačne vstopnice

Število vstopnic je omejeno. Vljudno naprošamo za predhodno rezervacijo ali prevzem vstopnice.

 

V sklopu projekta Bohoričevo leto se posvečamo tudi sodobnim interpretacijam idejnih temeljev protestantizma. Na septembrskem pogovornem večeru se bomo s Karlom Gržanom pogovarjali o njegovem poskusu aktualizacije temeljnega protestantskega vzgiba – uporu proti nevzdržnim krivicam.

 

Nevzdržnost razmer v Cerkvi je pred več kot 500 leti Martina Luthra primorala, da je 31. oktobra 1517 nadškofu Albertu v Mainzu in Magdeburgu ter škofu v Brandenburgu poslal protestno pismo, ki mu je priložil svojih 95 tez. Njegov poziv Cerkvi, naj se vrne k nauku Svetega pisma, je bil glavni vzrok številnih novosti. Nevzdržnost današnjih razmer pa je vzrok 95 tez, »pribitih na vrata svetišča neoliberalnega kapitalizma«. V njih je poziv, da se odvrnemo od krivičnega in zločinskega hrematizma in obudimo nauk ekonomije, katere temeljno poslanstvo je skrb za dom – poskrbeti za slehernika.

Na pogovornem večeru se bomo s Karlom Gržanom pogovarjali o njegovi knjigi in o pomenu protestantizma.

Jure Tori in Aleš Šteger: Pričevanje

Jure Tori in Aleš Šteger: Pričevanje

literarno-glasbeni dogodek

nedelja, 20. september 2020, 18.00.00

Velika dvorana

Cena vstopnice: 8 €

 

Pesniško-glasbeni obred Pričevanje je performans, koncert, priklicevanje prednikov, recital, poplesavanje, delavnica sladke ironije pesnika Aleša Štegra (s pesmimi iz nove knjige Pričevanje) in virtuoza na harmoniki Jurija Torija.

Teksti vztrajno hodijo po rezilu med odprtostjo poezije in faktografijo zvestobe dogodku, ki preči avtorjevo družinsko zgodbo in prizore iz zagonetne in pogosto tudi okrutne polpretekle zgodovine Evrope. Koncert in obenem pripoved s subtilnim dramaturškim lokom, izpeljana predano v šamanističnim obredju, ki je doslej očarala poslušalce in gledalce v Šanghaju, Parisu, Berlinu in nekaterih mestih po Sloveniji.

 

Dogodek poteka v sklopu projekta Nacionalni mesec skupnega branja 2020.

Ana Desetnica 2020 / Simone Riccio: UP!

Ana Desetnica 2020 - Simone Riccio: UP!

ulično gledališče

sobota, 19. september 2020, 18.00.00

Mestni park pri Valvasorjevi knjižnici Krško

Ana Desetnica 2020 - Okvir poletja

mednarodni festival uličnega gledališča

 

Idejna zasnova, režija in igra: Simone Riccio (ITA)

UP! je sodobna cirkuška predstava z enim igralcem. 

Simone Riccio je avanturist in popotnik z velikanskim nemškim kolesom in kovčkom. Navdihuje ga želja, da bi delili in se učili drug od drugega. Simone publiko očara s svojim entuziazmom in poosebljenjem otroškega čudenja in nedolžnosti.

Spretno vrtinčenje s koleskm, akrobatika, ples in žongliranje se spojijo z močno muzikaličnostjo in občinstvo popeljejo v Simonejev magični svet.

 

»UP! Je navdihujoč vrtiljak čustev!«

»Pristen, poetičen in čudovito zabaven lik! Navduševal nas je skozi celotno predstavo.«

 

sobota, 19. 9. 2020., ob 18. uri

Mestni park pri Valvasorjevi knjižnici Krško

brezplačne vstopnice

Soorganizacija: Kulturni dom Krško in Valvasorjeva knjižnica Krško

InterKlepec

InterKlepec

interaktivna pripovedovalska predstava

torek, 15. september 2020, 18.00.00

Velika dvorana

Ljudska pripovedka, ki jo soustvarja občinstvo

 

Izvajajo: Žiga Golob, kontrabas / Ciril Horjak aka dr. Horowitz, ilustracije / Rok Kušlan, pripovedovanje

InterKlepec je interaktivna, interžanrska, intergeneracijska in intermedijska predstava. Gre za animiran improvizacijsko, glasbeno, pripovedovalski dogodek, v katerem se glasbenik Žiga Golob, ilustrator dr. Horowitz ter pripovedovalec Rok Kušlan skupaj lotijo ljudskega junaka Petra Klepca, katerega zgodbo je zapisalo več avtorjev.

Izvajalci mešajo Rudežev, Čaterjev, Bevkov in Cankarjev zapis ter publiko povabijo k soustvarjanju povsem nove verzije Petra Klepca. Rezultat interakcije med publiko in ustvarjalci je vsakič drugačen InterKlepec. Nastalo zgodbo Rok nato poda ob glasbeni spremljavi Žige in likovni upodobitvi dr. Horowitza, ki  seveda prav tako nastajata po nareku obiskovalcev.

 

Predstava je primerna za otroke in mladostnike med 5. in 12. letom starosti

za Rumeni abonma (prednostno) in izven 

Cena vstopnice: 5 € abonenti Rumenega abonmaja, 6 € redna cena, 12 € družine (do 4 člani)

Število sedežnih mest je omejeno.

Letni kino: Pod belimi pečinami

Letni kino: Pod belimi pečinami

drama

sobota, 29. avgust 2020, 21.00.00

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana gradu v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 3 €

 

Pod belimi pečinami 

Hope Gap

William Nicholson / Velika Britanija / 2019 / 100 min / angleščina

Globoko oseben film, v katerem režiser secira zakon lastnih staršev, je čustveno silovita, a tudi nežna in humorja polna zgodba o obžalovanju, napačnih odločitvah ter o tem, da nikoli ni prepozno za nov začetek.

igrajo Annette Bening, Bill Nighy, Josh O'Connor

 

o filmu

Ljubeči starejši par Grace in Edward (Annette Bening in Bill Nighy) bo v drami režiserja Williama Nicholsona razvozlal številne zaplete pri ločitvi in razložil muhaste vode dolgoletne ljubezni. Grace (Bening) in Edward (Nighy) sta skupaj že 33 let. Da bi praznovala to priložnost sta povabila svojega, v Londonu živečega, sina Jamieja (Josh O’Connor), da jih obišče na domu na obali Sussexa, kjer slikovite pečine Hope Gap gledajo na odprto morje. Kljub videzu je njuna komunikacija na najnižji točki. Grace očita Edwardu premalo navdušenja nad življenjem, Edward pa se v zakonu že dolgo počutil povsem neustreznega. Prišla sta do stopnje, ko Edward zapušča Grace zaradi druge ženske. Odločitev bo povzročila nenehen nemir za vse vpletene.

Lenart Rožman Trio

Lenart Rožman Trio: Večer jazza

koncert

četrtek, 27. avgust 2020, 20.00.00

atrij gradu Rajhenburg

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana Kulturnega doma Krško v primeru slabega vremena)

Brezplačne vstopnice

Število vstopnic je omejeno, obiskovalke_ce vljudno naprošamo za predhodno najavo ali predhoden prevzem vstopnic.

Prodajno mesto: recepcija gradu Rajhenburg / T: (07) 620 42 16

 

Zasedba:

Domen Cizej – bobni

Dejan Hudoklin – bas kitara

Lenart Rožman – saksofon

 

Opis:

Dejan, Domen in Lenart so se spoznali na študiju jazz glasbe na Nizozemskem. V preteklih letih so tako doma, kot tudi v tujini že igrali drug z drugim in si v različnih zasedbah nabirali izkušnje. Tokratni koncert pa bo prvi, v katerem bodo nastopili vsi skupaj ter se predstavili z avtorsko glasbo in jazz standardi.

 

Soorganizacija: LIJAmedia, JSKD OI Krško in Kulturni dom Krško

Koncert je del spremljevalnega programa Poletne delavnice animiranega filma

Letni kino: Bog obstaja, ime ji je Petrunija

Letni kino: Bog obstaja, ime ji je Petrunija

drama

sobota, 22. avgust 2020, 21.00.00

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana gradu v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 3 €

 

Bog obstaja, ime ji je Petrunija 

Gospod postoi, imeto i’ e Petrunija

Teona Strugar Mitevska / Severna Makedonija, Slovenija, Francija, Belgija, Hrvaška / 2019 / 100 min / makedonščina

režija Teona Strugar Mitevska, scenarij Elma Tataragić, Teona Strugar Mitevska, fotografija Virginie Saint-Martin, montaža Marie-Hélène Dozo, glasba Olivier Samouillan, scenografija Vuk Mitevski, kostumografija Monika Lorber, producentka Labina Mitevska, produkcija Sisters and Brother Mitevski, koproducenti Danijel Hočevar, Sebastien Delloye, Zdenka Gold, Marie Dubas, Elie Meirovitz, koprodukcija Vertigo, Entre Chien et Loup, Spiritus Movens, Deuxième Ligne Films, EZ Films, igrajo Zorica Nuševa, Labina Mitevska, Simeon Moni Damevski, Suad Begovski, Stefan Vujisić, Violeta Šapkovska, distribucija Vertigo

festivali, nagrade Berlinale 2019 (nagrada ekumenske žirije, nagrada združenja nemških umetniških kinematografov); nagrada LUX; Motovun (nagrada FIPRESCI); Pulj (zlata arena za režijo v kategoriji manjšinska produkcija); Hercegnovi (nagrada za najboljši film); FSF Portorož (vesna za najboljšo manjšinsko koprodukcijo, nagrada Art kino mreže Slovenije); Sevilla (najboljša igralka); Dnevi avtorjev Benetke; Sarajevo; Zagreb; Liffe

Film, posnet po dogodku, ki je pred leti vznemiril malo makedonsko skupnost, je univerzalna in nadvse aktualna zgodba o uporu proti patriarhalni družbi. Dobitnik nagrade LUX in nagrade Art kino mreže Slovenije.

zgodba

V Štipu, malem makedonskem mestu, lokalni duhovnik vsako leto januarja vrže v reko leseni križ, za katerim se požene množica moških. Tistega, ki ga ujame, bosta vse leto spremljala sreča in uspeh. Tokrat za križem skoči tudi Petrunija in se že naslednji trenutek dvigne iz vode s trofejo v roki. Moški so besni: kako si drzne v njihovem ritualu sodelovati ženska? Vse mesto je na nogah, a Petrunija se ne da: dobila je svoj križ in ne bo se mu odrekla.

iz prve roke

»Vsak januar, na praznik bogojavljenja, se v ortodoksnem svetu vzhodne Evrope odvija obred metanja križa. Leta 2014 je v Štipu, na vzhodu Makedonije, križ ujela ženska. Prebivalci in verski velikaši so bili ogorčeni, saj ženskam ni dovoljeno sodelovati pri dogodku. Hoteli so ji vzeti križ, a se ni vdala. Naslednjega dne je dala intervju lokalni postaji, v katerem je spodbujala ženske, naj v prihodnje tudi one skačejo za križem. Ljudje so jo označili za ‘noro’, ‘moteno’, ‘težavno’. /…/ Nazadnje so ji križ vzeli in ženskam uradno prepovedali sodelovanje. Dogodek je v meni vzbudil bes. /…/ Če bi se zgodba, ki govori o rušenju steklenega stropa, dogajala v pisarni, bi bile stvari nazornejše, z umestitvijo v tradicionalno okolje majhnega makedonskega mesta pa vse skupaj postane bolj kompleksno. Petrunija se kot simbol sodobnosti postavi nasproti dvema ustanovama, cerkvi in državi. Pred njima je brez moči, a morda jo bo rešila izobrazba. Nimam odgovora na vprašanje, kako najti ravnovesje med tradicijo in sodobnostjo ali kakšno vlogo bo imela tradicija v prihodnosti. Zanima me predvsem, kako je mogoče tradicijo prilagoditi, da bi vanjo bolj enakovredno vključili drugi spol. /…/ Petrunija predstavlja vse, kar sem sama vedno želela biti – in kar sem morda na neki način tudi postala.«– Teona Strugar Mitevska

portret avtorice

Teona Strugar Mitevska, rojena leta 1974 v Skopju, je v svet filma vstopila kot otroška igralka. Šolala se je za slikarko in grafično oblikovalko, kasneje pa študirala film na newyorški Tisch School of Arts. Leta 2001 je posnela kratkometražec Veta, nagrajen s posebno omembo žirije na Berlinalu, leta 2004 pa je v tekmovalnem delu festivala v Rotterdamu premiero doživel njen celovečerni prvenec Kako sem ubil svetnika (Kako ubiv svetec). Sledili so filmi Sem iz Titovega Velesa (Jas sum od Titov Veles, 2007), ki je bil nagrajen s posebno nagrado žirije v Sarajevu, Ženska, ki si je otrla solze (The Woman Who Brushed Off Her Tears), premierno prikazana leta 2012 na festivalu v Berlinu, in Dan brez imena (Koga denot nemaše ime, 2017), prav tako premierno predvajan v Berlinu. Teona je z bratom Vukom in sestro Labino soustanoviteljica produkcijske hiše Sestri in brat Mitevski.

kritike

»/…/ ostra satira o oblasti, spremembi in mestu ženske v patriarhalnem svetu. /…/ Režiserka nikoli ne izpusti priložnosti, da bi v premisi našla trpko komedijo. Naj nas Petrunijin položaj spravlja v še takšen bes, bi obnašanje, s katerim se mora soočiti (moški, ki razglašajo svojo nadvlado, medtem ko se derejo kot kakšni užaljeni pamži), lahko delovalo farsično, če ne bi bilo tako resnično. Petrunija skrbno vzdržuje to idealno ravnovesje /…/. To ni le zanimiva zgodba o ženski, ki izzove patriarhalno cerkev in državo, pač pa film, ki inteligentno in strastno obsodi široko sprejeto podrejanje vseh vrst.«– Sarah Ward, Screen Daily

»/…/ Teona Strugar Mitevska se še zdaleč ne zadovolji s suhoparno antropologijo in sociologijo, ki bi film in gledalce vzela za talce, pač pa prinaša kompleksno pripoved, ki se poigrava z različnimi ravnmi analize, da bi nam ponudila bogato meditacijo o sreči in srečnih naključjih. In mimogrede ustvari enega najlepših ženskih likov, kar smo jih videli v dolgem času /…/.«– Baptiste Roux, Positif

»Bog obstaja, ime ji je Petrunija je slikovita feministična satira. /…/ Prvi film Teone Strugar Mitevske v tekmovalnem delu Berlinala se je izkazal za ljubljenca občinstva, kar sploh ne preseneča glede na sijajni nastop Zorice Nuševe v vlogi ženske, ki se upre patriarhalnim cerkvenim avtoritetam. /…/ Čeprav scenarij /…/ morda ni najbolj subtilen, pa vendarle uspe najti pravo ravnovesje med napeto melodramo in globoko občuteno, jedko satiro. /…/ To je film neverjetne strasti in energije, kar gre pripisati predvsem Petrunijini živopisni karakterizaciji. Zorica Nuševa s svojim očarljivim, a nikoli sentimentalnim nastopom zlahka pridobi gledalčeve simpatije. Njena niansirana igra razkriva tako Petrunijino prirojeno inteligenco kot njeno postopno transformacijo /…/.«– Geoff Andrew, Sight & Sound

»/…/ odkritje. /…/ filmi Teone Strugar Mitevske pričajo o rojstvu nove generacije ženskih cineastk.«– Michel Ciment, Positif

»Makedonska režiserka se vrača v Berlin s filmom, ki se na mojstrski način – in s pridihom panka – spopade s tradicijo in patriarhatom.«– Vladan Petković, Cineuropa

»Film, ki groteskno pripoveduje o sodobni emancipaciji, je socialno delo, prežeto z elementi črnega humorja in komedije, v katerem je v središče dogajanja postavljena prav ženska stvarnost v sodobni družbi. Prepričljiva zgodba, ki iz male Makedonije s pomočjo izkušene režijske roke gleda na velike univerzalne teme /…/.«– Ivana Godnik, Primorski dnevnik

»Teona Strugar Mitevska prinaša navdahnjen prikaz avtorske vizije filma. Režiserka, ki prek lika Petrunije – svoje ‘svetnice’, ‘Ivane Orleanske’ – postavi pod vprašaj ‘spol boga’ in osvetli ‘pomen spola’, preizprašuje položaj žensk v sodobni družbi in njihove (še vedno) ogrožene pravice /…/ – in to ne nujno znotraj religije ali Balkana /…/. Zgodba, ki z veliko simbolike in nadihom romunskega filma razkriva številne stereotipe in nesmisle ter spodbuja razpravo, je morda res lokalna, a deluje globalno.«– Marko Njegić

»/…/ čudoviti poklon še vedno neizbojevanemu boju za enakopravnost spolov.«– Denis Valič, Radio Slovenija

»Junakinjo močni notranji občutek za pravičnost žene v tihi, a vztrajni upor proti na videz svetim pravilom in nepremakljivim strukturam moči. Njen boj je danes več kot aktualen. Izvrstno igro glavne protagonistke in močno zgodbo s ščepcem satiričnega humorja podpira ikonična in hkrati ironična vizualna podoba.«– utemeljitev nagrade Art kino mreže Slovenije, FSF Portorož

Hamo & Tribute 2 Love - iz4Kani

Hamo & Tribute 2 Love - iz4Kani

akustični koncert

petek, 21. avgust 2020, 20.00.00Razprodano!

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana Kulturnega doma Krško v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 18 € v predprodaji (od 20. 7. do 7. 8.), 20 € v redni prodaji

Število vstopnic je omejeno, potrebna je predhodna rezervacija.

Prodajno mesto: recepcija gradu Rajhenburg

Nakup vstopnic je možen tudi z nakazilom kupnine na TRR. Več informacij na (07) 620 42 16 ali info@gradrajhenburg.si.

 

Spoštovani!

Vstopnice za koncert so trenutno razprodane

Omejeno število morebitnih dodatnih vstopnic bo na voljo le v primeru spremembe lokacije koncerta, do katere bi lahko privedla slaba oziroma negotova vremenska napoved. O vseh morebitnih spremembah vas bomo pravočasno obvestili.

Hvala za razumevanje.

 

V letu 2020 Hamo & Tribute 2 Love pripravljajo sklop malce posebnih koncertov imenovanih Iz4Kani. Odklopili so elektriko, pospravili vse glasne aparate in pred vas stopajo brez vseh ojačevalnikov vonja, okusa in zvoka.

 

Zasedba Hamo & Tribute 2 Love emocije, strasti in nežna iskanja lubezni vpleta v večno glasbo klasičnega rocka, bluesa, soula in funka.

Doslej so izdali štiri albume: ploščo 4K so izdali lani, ploščo 3P so izdali leta 2017, ploščo Pol/Pol S leta 2015, prvo ploščo, naslovljeno “2″, pa aprila 2013. Albumi izhajajo v vinilnih in digitalnih različicah. Na njih je združenih več uspešnic, med katerimi izstopajo Vreme za lubezen, Telo, Zabluzu, Gospa Magister, Greva še mal dlje, Dejva bit čist bliz, transgeneracijski hit Rožice, Vija Vaja Ven, Gremo se igrat boga, Do you believe in love…

 

Hamo & Tribute 2 Love koncertirajo na klubskih in festivalskih odrih; med odmevnejšimi nastopi so serija (razprodanih) koncertov v Kinu Šiška, “matičnem” ljubljanskem rokenrol klubu Orto Bar, v City Teatru, ter nastopi na velikih odrih Rock Otočca, Lenta, Cankarjevega doma, Škisove tržnice, Majskih iger in poletnih festivalih v vseh kotih domovine. Osvojili so tudi že publiko na največjem evropskem motorističnem festivalu (Harley Davidson) v Beljaku (Avstrija) ter v kultnem zagrebškem (Hrvaška) jazz in blues klubu Purgeraj…

Njihovi klubski in velikoodrski nastopi vejajo za pravo glasbeno poslastico, trdno v ritmu in fluidno v muzikalni improvizaciji. V ozadju njihove glasbe odzvanja reminiscenca bluesovskih korenin. Vrsta avtorskih skladb učinkuje kot prosto plavajoči glasbeni arhiv, ki sega vse do 40. in 50. let 20. stoletja in v katerem lahko poslušalci – tudi tisti, ki (še) niso poznavalci glasbene zgodovine – odkrivajo temeljne glasbene vzorce, na katerih sloni sodobna glasba.

Skladbe, četudi mestoma popevkarske in izjemno “nalezljive”, se tako popolnoma zlivajo z blues-rokovskim izročilom; so točke, na katerih je zasedba Hamo & Tribute 2 Love našla intenziven stik z aktualno slovensko publiko in njenim vsakdanom.

 

Člani

Matevž Hamo Šalehar – pevec, kitarist, vodja in spiritus agens skupine,

Martin Janežič Buco – bobni, tolkala,

Denis Horvat Duki – klaviature,

Peter Dekleva – kitara,

Uroš Škerl Kramberger Hipi – bas kitara,

 

*Uroš Primožič Spretan (do februarja 2017) – kitara,

***Jani Baš Praslovan (emeritus) – ustanovni član, klaviaturist, soavtor uspešnic s plošče 2.

 

Foto: Jani Ugrin

Anja Hrastovšek & The Oakleys

Anja Hrastovšek & The Oakleys

koncert

petek, 14. avgust 2020, 20.00.00

Koncert iz cikla Poletje na gradu Rajhenburg 2020

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana Kulturnega doma Krško v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 8 € v predprodaji, 10 € na dan koncerta

Število vstopnic je omejeno, potrebna je predhodna rezervacija.

Prodajno mesto: recepcija gradu Rajhenburg / T: (07) 620 42 16

 

Spoštovani!

Zaradi negotovih vremenskih razmer je nocojšnji koncert prestavljen v Veliko dvorano Kulturnega doma Krško. 

Prosimo za razumevanje

 

Skupina The Oakleys se je prvič združila lani, in sicer za potrebe diplomskega koncerta pevke Anje Hrastovšek. Mlado, a vendarle precej izkušeno glasbeno zasedbo, sestavljajo sami izvrstni glasbeniki. Pevka Anja Hrastovšek je pred kratkim diplomirala na deželnem Konservatoriju za glasbo v Celovcu in je dolgoletna članica a capella zasedbe Jazzva, ki je lani Slovenijo zastopala tudi na Evrovizijskem zboru leta in zasedla 3. mesto, pred kratkim pa izdala tudi svoj prvi album. 

Žiga in Peter Smrdel ter Nejc Škofic pa so vsi tudi del zasedbe WCKD Nation, ki vse uspešneje nastopa tako doma kot v tujini. Vse štiri lahko slišimo še v številnih drugih glasbenih zasedbah.

Skupaj igrajo avtorsko glasbo in svojevrstne priredbe legendarnih jazz standardov.

Zasedba:

Anja Hrastovšek - vokal

Nejc Škofic - klavir

Peter Smrdel - kontrabas

Žiga Smrdel - bobni

Letni kino: Zlati časi

Letni kino: Zlati časi

komična romantična drama

sobota, 8. avgust 2020, 21.00.00

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana gradu v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 3 €

 

La Belle Époque

komična romantična drama

Nicolas Bedos / Francija, Belgija / 2019 / 115 min

Scenarij: Nicolas Bedos

Režija: Nicolas Bedos

Igrajo: Daniel Auteuil, Guillaume Canet, Doria Tillier, Fanny Ardant, Pierre Arditi

 

o filmu

Francoski filmski zvezdnik Daniel Auteuil igra Victorja, moškega v 60. letih, katerega poroka z Marianne (Fanny Ardant) je na veliki preizkušnji. Kmalu sreča Antoina (Guillaume Canet), lastnika podjetja, ki ljudem omogoča izvedbo različice "potovanja skozi čas". Tako obišče prizorišče, v katerem podjetje ponuja svojim strankam priložnost, da se potopijo nazaj v dobo po njihovi izbiri. Victor se odločil podoživeti najbolj nepozaben teden svojega življenja - tistega, ko je pred 40 leti spoznal svojo veliko ljubezen. Film je bil premierno prikazan na filmskem festivalu v Cannesu leta 2019.

Yani Pearl & Martin Martis

Yani Pearl & Martin Martis

koncert

petek, 7. avgust 2020, 20.00.00

Koncert iz cikla Poletje na gradu Rajhenburg 2020

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana gradu v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 6 €

Število vstopnic je omejeno, potrebna je predhodna rezervacija.

Prodajno mesto: recepcija gradu Rajhenburg / T: (07) 620 42 16

 

Edinstven zvok in karizmatična glasba. Glasba za dušo. Mednarodna naveza med Avstralko iz Melbourna Yani Pearl in Primorcem Martinom Martisom ustvarja nov, a hkrati znan in privlačen stil. Razvila sta svojevrsten zvok, ki se prepleta s folk glasbo. Začutiti je keltske korenine, vse skupaj pa je obarvano z glasbami sveta.

Yani Pearl je pevka in skladateljica, ki prihaja iz Avstralije in iz svojih škotskih korenin črpa keltski izraz. Je tudi pisateljica. Njen glas in besedila prenašajo odkrit in oseben pogled na življenje in pot, po kateri hodi.

Martin Martis je multiinstrumentalist, skladatelj, producent in zvočni inženir. Igral je v številnih zasedbah in projektih po svetu in doma, sodeloval z različnimi glasbenimi, plesnimi in gledališkimi skupinami. Mojster improvizacije ustvarja orkestrske skladbe z nepričakovanimi kombinacijami instrumentov in snema lastna žanrske solo skladbe. 

www.yandm.rocks

www.youtube.com/watch?v=892juyU-oj4

Letni kino na gradu Rajhenburg: Šivi

Letni kino na gradu Rajhenburg: Šivi

drama / triler

sobota, 1. avgust 2020, 21.00.00

atrij gradu Rajhenburg

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana gradu v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 3 €

ŠIVI

Šavovi

Miroslav Terzić / Srbija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Slovenija / 2019 / 98 min / srbščina

igrajo Snežana Bogdanović, Marko Baćović, Jovana Stojiljković, Vesna Trivalić, Dragana Varagić, Pavle Čemerikić, distribucija Cinemania group

Ana je prepričana, da je bil njen novorojenček, ki so ga pred osemnajstimi leti razglasili za mrtvega, v resnici ukraden in prodan za posvojitev. Nova sled ji vzbudi upanje, da ga bo končno našla, in poda se v neusmiljen boj s policijo, bolnišnično birokracijo in celo lastno družino, odločena, da bo naposled izvedela resnico.

Film, posnet po enem največjih škandalov v sodobni Srbiji, je bil premierno prikazan na Berlinalu, kjer je navdušil občinstvo in osvojil nagrado Europa Cinemas Label, ogledali pa smo si ga lahko tudi v Liffovi sekciji Perspektive.

iz prve roke

»Leta 2001 sem prvič postal oče. Nekaj mesecev pred tem najpomembnejšim dogodkom v svojem življenju sem slišal zgodbo o kraji novorojenčkov iz porodnišnic. O njihovi prodaji, lažnih smrtih. O prevaranih materah in uničenih družinah. Dogodek, ki me je čakal, je v meni vzbujal strah, in to ne le tisti primarni strah, češ, ali bo vse v redu, pač pa me je začelo skrbeti, da bi se kaj takega zgodilo tudi nama. Začel sem spraševati naokoli, raziskovati in kopati, brskati po arhivih ter iskati priče. Zgodba se je kot nekakšna novica za rubriko ‘saj ni res, pa je’ samo občasno pojavila v medijih in takoj nato izginila, kot bi bila izmišljena. V arhivu dnevnega časopisa Politika sem našel nekaj deset člankov o ukradenih in prodanih otrocih. Vsi članki so bili zelo senzacionalistični in zelo, zelo žalostni. Končevali so se s tožbami mater, ki so jih v večini primerov razglasili za nore in neprištevne. Sklenil sem, da povem zgodbo o šivih. Pretrganih. Ta zgodba ima lahko srečen konec. Če uspemo premagati sistem. /…/ Hotel sem posneti triler z elementi družinske drame. Poigral sem se s formo, načinom pripovedi. Želel sem, da bi gledalec postal soudeleženec, ki bi se skupaj z našo glavno junakinjo boril proti nevidnemu sovražniku – sistemu. /…/ Več kot petsto družin poskuša najti svoje otroke. Niti enega primera še niso rešili. Dolgo sem se ukvarjal s to zgodbo in zdelo se mi je, da je čas, da jo povem.«– Miroslav Terzić

Slovenec in pol

Slovenec in pol

komedija iz cikla Poletje na gradu Rajhenburg 2020

petek, 31. julij 2020, 20.30.00

atrij gradu Rajhenburg

Triglav. Naš očak, najvišji vrh in simbol slovenstva. Kupljen za en goldinar pred 125 leti. Zlatorogov skalnati raj, zavit v meglo mitov in legend, prepojen z znojem in krvjo plezalnih pionirjev. Nepogrešljiv partner Vardarja v znani jugoslovanski narodnobudilni pesmi in eno izmed prizorišč neustrašnega upora proti okupatorju.     

Danes? Top instagram destinacija, v poletnih mesecih obljudena bolj kot trgovski centri v času popustov. Selfi pred Aljaževim stolpom lahko premagaš le s selfijem v Aljaževem stolpu. Triglav privablja pisane množice in med njimi se vedno najde nekaj junakov v japonkah, ki jih kasneje rešujejo s helikopterji. Ob tem se sprašujemo, kako za vraga se to sploh zgodi? Kdo na vzpon na 2864 metrov nadmorske višine krene s plaže?

Cena vstopnice: 14 € v predprodaji (od 6. 7. do 24. 7.), 17 € v redni prodaji

Število vstopnic je omejeno, potrebna je predhodna rezervacija.

Prodajno mesto: recepcija gradu Rajhenburg

Nakup vstopnic je možen tudi z nakazilom kupnine na TRR. Več informacij na (07) 620 42 16 ali info@gradrajhenburg.si.

Letni kino na gradu Rajhenburg: Konje krast

Letni kino na gradu Rajhenburg: Konje krast

mistična drama

sobota, 25. julij 2020, 21.30.00

atrij gradu Rajhenburg

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana gradu v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 3 €

KONJE KRAST

Ut og stjæle hester

Hans Petter Moland / Norveška, Švedska, Danska / 2019 / 122 min / norveščina, švedščina  

režija Hans Petter Moland, scenarij Hans Petter Moland (po romanu Pera Pettersona), fotografija Rasmus Videbæk, montaža Jens Christian Fodstad, Nicolaj Monberg, glasba Kaspar Kaae, produkcija Håkon Øverås, Turid Øversveen, igrajo Stellan Skarsgård, Bjørn Floberg, Tobias Santelmann, Jon Ranes, Danica Curcic, distribucija v Sloveniji Cinemania

festivali, nagrade Srebrni medved za izjemen umetniški prispevek (fotografija) – Berlinale. Pet norveških nacionalnih filmskih nagrad (za najboljšo režijo, najboljši norveški kinematografski film, najboljšo fotografijo, glasbo in moško stransko vlogo). Norveški kandidat za tujejezičnega oskarja. LIFFe. Glasgow. Haifa.

Vizualno razkošna, v mogočno norveško divjino postavljena ekranizacija istoimenske uspešnice norveškega pisatelja Pera Pettersona raziskuje teme krivde, odgovornosti in tistih na videz nepomembnih dogodkov, ki za vedno zaznamujejo naša življenja.

zgodba

November 1999. Sedeminšestdesetletni Trond živi samotno življenje v hišici na robu gozda. Ko pa se jesen prevesi v zimo, odkrije, da ima soseda. Zave se, da je s tem človekom delil svoje prelomno poletje 1948. Tistega leta je dopolnil petnajst let … Tistega poletja je odrasel …

iz prve roke

»Pri šestnajstih sem odšel od doma in se preselil v ZDA. Norveško sem zapustil tudi zato, ker sem hotel iti čim dlje od kraja svoje mladosti. /…/ Nisem bežal pred težkim življenjem, bežal sem pred občutkom zapuščenosti. In prav o tem govori knjiga Konje krast. Enaka pokrajina, notranji boji petnajstletnega fanta ter njegov odnos z očetom, poln paradoksov. /…/ To je bogat in intimen portret življenja, ki sem ga poznal. Od nekdaj sem pripovedoval precej resne zgodbe, tudi kadar sem jih prežel s humorjem in lahkotnostjo. /…/ Konje krast seveda ni komedija, a zgodbo zaznamuje nežnost, ki je prizanesljiva do človeške narave. V njej ni nobene melodrame, le življenja, polna dram in tragičnih, usodnih napak. Liki živijo daleč od hrupa zunanjega sveta. Njihove dileme in konflikti niso del okolja, ki je polno motenj. Namesto tega so obkroženi z naravo – in občasno ujeti vanjo. To je narava, ki človeka popolnoma prevzame in včasih plaši. Ne zato, ker bi bila neprijazna, ampak ker je tako prostrana, neskončna in včasih kruta. /…/ Roman je filmičen v svojem gibanju, ritmu in zgradbi, zato sem verjel, da utegne iz njega nastati odličen film. Tisto, kar ostane neizgovorjeno ali pa je zgolj nakazano, prežame zgodbo s skrivnostnostjo. Življenje lika se odvije skozi prepletajoče se fragmente. Spoznamo, kako so Tronda zaznamovale posledice lastnih izbir, predvsem pa odkrijemo, kako je očetova odločitev, ko je bilo Trondu petnajst let, odzvanjala skozi vse njegovo življenje.«– Hans Petter Moland

portret avtorja

Hans Petter Moland (rojen leta 1955 v Oslu) je študiral film na kolidžu Emerson v Bostonu, leta 1993 pa posnel celovečerni prvenec Secondloitnanten. Za film Kjaerlighetens kjotere (1995) si je prislužil posebno omembo žirije na festivalu v San Sebastiánu. Njegovi celovečerci The Beautiful Country (2004), En ganske snill mann (2010) in Amaterji (Kraftidioten, 2014) so bili vsi uvrščeni v tekmovalni program Berlinala. Amaterje smo videli tudi pri nas, tako na festivalu Liffe kot v redni distribuciji, na rednem sporedu Kinodvora pa smo si lahko ogledali tudi film Izginotje (Flaskepost fra P). Leta 2019 je Moland posnel svoj prvi hollywoodski film Ledeno maščevanje (Cold Pursuit), priredbo Amaterjev z Liamom Neesonom v glavni vlogi. Konje krast je režiserjev deseti igrani celovečerec, premierno pa je bil prikazan na Berlinalu, kjer je dobil nagrado za izjemen umetniški prispevek.

kritike

»Molandov film bi bil težko lepši. Ujame duha davno minulega poletja, ko se je vse zdelo, dišalo – in bilo – dobro. Strne hlad, temo, težke trenutke ter melanholijo preteklih dni in zamujenih priložnosti.«– Jan Lumholdt, Cineuropa

»Ta evokativna zgodba o otroštvu, ki se ga na starost spominja osamljeni Stellan Skarsgård, spaja budistično filozofijo s povojno nostalgijo. /…/ Umetnost mandal – natančni, zapleteni vzorci, ki jih iz barvnega peska izdelujejo budistični menihi, ter kasnejše uničenje teh čudovitih stvaritev – /…/ ima preprosto sporočilo: da se v življenju ne smemo oklepati stvari, ne glede na to, kako lepe so ali kako boleče bi jih bilo izpustiti iz rok. Ta misel je v samem srcu Molandove čudovito sugestivne priredbe romana /…/. ‘Sam se odločiš, kdaj te bo bolelo,’ reče Trondu oče na začetku filma, medtem ko z golimi rokami ruva koprive. /…/ Trondova zadnja lekcija je preprosta kot budistični nauk: pusti, da najtežje stvari odplavajo kot hlodi lesa po reki navzdol.«– Caitlin Quinlan, Sight & Sound

»Sila dovršena meditacija o življenju, krivdi in odgovornosti. /…/ Eden izmed užitkov, ki jih prinaša ta izjemno čutni film, je način, kako v gledalcu s pomočjo ekspresivne kamere, montaže in zvočnih učinkov vzdrami fizične občutke. Dramatične trenutke napoveduje nizek hrumeč zvok, kot bi se bližal plaz. Vseskozi spreminjajoči se spektakel narave /…/ je prava paša za oči, čudovito izvirna glasbena podlaga pa ta učinek le še okrepi.«– Deborah Young, The Hollywood Reporter

»/…/ ljubeča filmska priredba, ki vizualno razkošen način pripovedovanja učinkovito postavi nasproti opustošenemu notranjemu svetu likov.«– Guy Lodge, Variety

»Režiser je s pomočjo direktorjev fotografije /…/ ustvaril svet, v katerega vdira zlo; zlomljeni Raj, kjer vse, od koruznih polj do mravelj, prežema neka nevidna grožnja. Že pokanje debel med sečnjo daje slutiti vrsto tragedij na obzorju.«– Rory O’Connor, CineVue

Letni kino na gradu Rajhenburg: Lara

Letni kino na gradu Rajhenburg: Lara

glasbena drama

petek, 24. julij 2020, 21.30.00

atrij gradu Rajhenburg

Atrij gradu Rajhenburg

(Velika dvorana gradu v primeru slabega vremena)

Cena vstopnice: 3 €

LARA

Lara

Jan Ole Gerster / Nemčija / 2019 / 98 min / nemščina

režija Jan-Ole Gerster, scenarij Blaž Kutin, fotografija Frank Griebe, montaža Isabel Meier, glasba Arash Safaian, produkcija Marcos Kantis, Martin Lehwald, Michal Pokorny, igrajo Corinna Harfouch, Tom Schilling, André Jung, Volkmar Kleinert, Rainer Bock, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Karlovi Vari (posebna nagrada žirije, nagrada za najboljšo igralko, nagrada ekumenske žirije); Liffe (posebna omemba žirije); München (nagrada za najboljšo režijo, nagrada FIPRESCI); Bavarska filmska nagrada za najboljšo glasbo; nagrada Združenja nemških umetniških kinematografov; Les Arcs (nagrada novinarjev)

Na dan, ko Lara praznuje šestdeset let, se njen sin Viktor, obetavni pianist, pripravlja na najpomembnejši koncert kariere. Tankočutna, večplastna zgodba o izgubljenih sanjah, ljubezni do glasbe in zapletenem odnosu med materjo in sinom.

zgodba

Na dan, ko Lara praznuje šestdeset let, se njen sin Viktor, obetavni pianist, pripravlja na najpomembnejši koncert kariere. A Lare ni med povabljenimi …

Tankočutna, večplastna zgodba o izgubljenih sanjah, ljubezni do glasbe ter zapletenem razmerju med materjo in sinom. Nemški film, posnet po scenariju slovenskega scenarista in režiserja Blaža Kutina, je na festivalu v Karlovih Varih osvojil posebno nagrado žirije in lovoriko za najboljšo igralko, posebno omembo pa mu je namenila tudi žirija na zadnjem Liffu.

zanimivosti

Scenarij za celovečerni film Lara je Blažu Kutinu leta 2006 prinesel nagrado novi talent Evropske unije programa MEDIA, ki jo podeljujejo v Cannesu, na Sarajevskem filmskem festivalu je zanj prejel nagrado CineLink, projekt pa je bil izbran tudi za sodelovanje na prestižni delavnici Ateliers D’Angers. Slovenski Filmski sklad je scenarij dvakrat zavrnil.

iz prve roke

»Blaža Kutina sem srečal leta 2016, ko sem iskal soscenarista za enega svojih projektov. /…/ Med delom mi je ves čas omenjal svoj scenarij, ki je bil večkrat nagrajen, a je vseeno ostal nerealiziran. Postal sem radoveden in ga prosil, če ga lahko vidim. Takoj ko sem ga prebral, mi je bilo jasno, da ga hočem posneti. Moj prvi film je bil zelo avtobiografski; z Laro je bilo seveda čisto drugače, a lik mi je bil vseeno čudno blizu. Hotel sem ugotoviti, zakaj me je ta zgodba tako ganila, izvedeti več o tej nenavadni ženski. Za vsemi Larinimi podlimi dejanji se skriva osamljena, ranjena, nerazumljena borka, ki skuša dati smisel svojemu življenju.«– Jan-Ole Gerster

portret avtorjev

Jan-Ole Gerster, rojen leta 1978, je diplomiral iz scenaristike in režije na Nemški akademiji za film in televizijo v Berlinu. Njegov diplomski film Oh Boy (2012), za katerega je napisal tudi scenarij, je po premieri v Karlovih Varih postal velika uspešnica v nemških kinematografih ter prejel številna priznanja, med drugim nagrado Evropske filmske akademije za odkritje leta in šest nagrad Nemške filmske akademije, vključno za najboljši celovečerec. Lara je Gersterjev drugi celovečerec.

Blaž Kutin se je rodil leta 1970 v Ljubljani, diplomiral iz etnologije in sociologije kulture na ljubljanski Filozofski fakulteti, trenutno pa živi v Berlinu. Leta 1995 je izdal knjigo Dežela belih golobov (1995), potopis s potovanj po Bosni med tamkajšnjo vojno, leta 2017 pa zbirko kratkih zgodb Tempirana bomba. Kot režiser je debitiral s celovečercem Nikoli nisva šla v Benetke (2008), ki je bil premierno prikazan v tekmovalni sekciji festivala v Sarajevu. Sledila sta kratka filma Toplo za ta letni čas (2011), ki je svetovno premiero prav tako doživel v Sarajevu, ter z vesno za najboljši kratkometražec nagrajeni Poslednji dan Rudolfa Nietscheja (2018).

kritike»Dlje ko spremljamo Laro Jenkins, bolj razumemo globino in vir njenih ran. Junakinja nekoliko spominja na sadomazohistični lik Isabelle Huppert v Učiteljici klavirja Michaela Hanekeja, ki je prihodnost mlade glasbenice skušala uničiti s polaganjem črepinj v žepe njenega plašča. A škoda, ki jo tu naredi Lara, je izključno psihološke narave, Gersterjev pristop pa niti približno tako hladen. Pod površjem je toplota, ki izvira tako iz režiserjeve vere v lik kot iz igralke same /…/. Gledalca čakajo siloviti, globoki trenutki; skrivnosti, ki jih je treba rešiti, pa tudi tiste – o ranah, ki prehajajo iz generacije v generacijo, in o človeškem vedenju –, ki jih ne bomo znali nikoli razvozlati.«– Peter Debruge, Variety

»V Lari za polikano fasado ždi pošastna mešanica perfekcionizma in negotovosti, s katero trpinči tako sebe kot svoje bližnje. Gerster jo uokvirja v toge, stroge kadre, ki ustrezajo njeni naravi, in vseskozi ohranja ambivalenten pogled – gledalcu vedno pušča prostor, da si sestavi lastno sliko.«– Špela Barlič, Dnevnik

 »Prvih sedem minut /…/ je učna ura odločne, subtilne ekspozicije. Občinstvo je nedvomno v zanesljivih pripovedniških rokah. /…/ Jan-Ole Gerster in Corinna Harfouch sta skupaj s scenaristom Blažem Kutinom ustvarila film, ki gledalca preseneča in drži v napetosti vseh sedemindevetdeset minut trajanja. /…/ Scenarij, samozavestna režija in umirjena kamera izrišejo kompleksen lik ženske, ki je naporna in izjemno antipatična, a jo hkrati lahko razumemo. Nekateri bomo v njenih paničnih, preračunljivih očeh morda celo uzrli najslabšo plat samih sebe. /…/ Pravi mali dragulj.«Fionnuala Halligan, Screen Daily

»Scenarij Blaža Kutina se spretno poigrava s pričakovanji, srečanja med liki – včasih zabavna, včasih ganljiva in včasih frustrirajoča – niso nikoli predvidljiva, ambivalentni junaki pa pripovedujejo o neuspehu, obžalovanju, a tudi upanju in želji po življenju. S subtilno napetostjo, ki gledalca niti za hip ne izpusti iz svojega prijema, ter nadvse zanimivo in močno protagonistko se Lara uvršča med velika dela nemške kinematografije.«– Deutsche Film- und Medienbewertung (FBW)

»Jan-Ole Gerster podobno kot v prvencu Oh, Boy prikaže Larin dan kot tragikomedijo, sestavljeno iz posameznih epizod. V tem jesenskem sprehodu se živahno izmenjujejo absurdna komedija in tragedija, jedek humor in nežna melanholija.«– Joachim Kurz, Kino-Zeit

»/…/ že od Hanekeja naprej vemo, da pianistke muči psihološka rigidnost. A tisto, kar Laro reši pred karikaturo, Gersterjev film pa pred njegovo nagnjenostjo k strogosti, je humor. Lara je najboljša, kadar strelja svoje z grenkim humorjem prepojene puščice.«– Paola Raiman, Cahiers du cinéma

»/…/ intimna in večplastna študija zapravljenega življenja. Lara zna biti manipulativna in zlobna, a je hkrati disciplinirana, ambiciozna in strastna – in prav iz teh nasprotij film črpa svojo čustveno moč. Gerster, ki briljantno uravnoteži melanholijo in humor, raziskuje moč tujega odobravanja in neodobravanja ter pokaže, kako nas bežne pripombe lahko zaznamujejo za vse življenje.«– Juliane Grieb, Londonski filmski festival

Stran 17 od 22 (Vseh vnosov: 655)

Uradni podatki

Stopite v stik

KD Krško

Srebrni

Cert ID: 0011/00011

DominoCert Certifikat digitalne odličnosti
KULTURNI DOM KRŠKO
Matična številka: 5096944000