Ivan

drama

Nazaj

četrtek, 9. november 2017

Ivan

Mlado dekle, ujeto v nasilno korupcijsko afero, je prisiljeno v nemogočo odločitev med moškim, ki ga obsesivno ljubi in svojim novorojenčkom.
 
Takoj po tem ko mlada Mara rodi Ivana, se začne njena najhujša nočna mora. Ivanov oče Rok, poročen poslovnež, ki ga Mara ljubi, izgine. Ko Mara ugotovi, da je Rok obtožen gospodarskega kriminala, jo brutalno pretepejo sodelavci Rokove žene. Roku končno uspe z njo navezati kontakt, vendar se Mara znajde pred nemogočo izbiro med moškim in svojim otrokom. Ivan je napeta psihološka drama s korupcijskim ozadjem. Drama o sprejemanju napačnih odločitev.

:

REŽISER JANEZ BURGER O FILMU:
Po 25 letih ideološke histerizacije slovenske družbe, ki je bila krinka za krajo in razprodajo socialne države in družbenega premoženja ter privedla v fevdalizacijo države preko gospodarsko – političnih navezav, so izginili vsi ideali na katerih se je ta država konstituirala. Verjetje v skupen cilj in skupno dobro, socialno državo in enakost pred zakonom je zamenjal cinizem in splošna družbena anksioznost, ki izpod navidezne apatije vsake toliko udari na površje v obliki bizarne agresije. Skupen duh je zamenjal skupek različnih diagnoz. Četrt stoletja po tako ponosno razglašeni osamosvojitvi kaže, da se pravo osamosvajanje šele začenja. Na prvi pogled izgleda, da se je država po 25 letih končno začela prebujati in uveljavljati suverenost na svojem ozemlju. Suverenost v smislu spoštovanja zakonov, ki naj bi veljali za vse. Rezultat tega so skoraj vsakodnevne odmevne hišne preiskave, obtožbe, procesi in visoke zaporne kazni za ljudi, ki so še pred kratkim veljali za vzorne gospodarstvenike ali zaslužne politike. Kaj takega bi še pred par leti izgledalo kot znanstvena fantastika. Vendar to dogajanje v družbeno klimo ne prinaša olajšanja. Nasprotno. Družba postaja še bolj polna nezaupanja, zmedena in atomizirana. Elite se borijo za svoje položaje in pri tem niso ravno rahločutne pri izbiri sredstev, kar prinaša vedno nove politične in družbene turbulence in še dodatno histerizira skupnost. V ta trenutek se rodi Ivan, ki na dogajanje nima nobenega vpliva. Bo pa izid dogajanja v veliki meri določil potek in predvsem kvaliteto njegovega življenja. Določil bo obliko družbe v kateri bo živel. Verjetno ne pretiravam, če rečem, da je to dogajanje v rahlo različnih oblikah skupno vsem post-socialističnim deželam, podobni procesi pa so se razkrili tudi v drugih evropskih državah po začetku gospodarske krize.

 

NAGRADE / Festival slovenskega filma, Portorož 2017:
 
Ivan je prejel največ nagrad na jubilejnem 20. Festivalu slovenskega filma v Portorožu. Med drugim je prejel nagrado za najboljši igrani celovečerec, kar je žirija utemeljila z naslednjimi besedami:
 
»Burger je z Ivanom ustvaril vrtoglavi ples podob in zvokov, ki gledalca zgrabi že v prvem prizoru in ga ne spusti vse do konca. Tak film tvori pretresljiv komentar stanja duha v sodobni Sloveniji in ne le to. Njegovo skoraj hipnotično osciliranje med čustvi hrepenenja in obupa je namreč nekaj, kar lahko tako ali drugače prepoznamo vsi.«
 
Prejel je tudi nagrado vesna za najboljšo glavno žensko vlogo (Maruša Majer):
 
»Maruša Majer je svojemu liku brez zadržkov poklonila celo sebe; svoje telo, svoj duh, svojo ranljivost in svojo zdržljivost. Vživela se je v vlogo Mare, ki ji ob rojstvu sina Ivana ni bilo dano, da bi si oddahnila in si opomogla. Fizične in čustvene zlorabe so kot porodni krči, skozi katere se je Mara iz ženske prelevila v mater. Takrat je na njenem obrazu, ki je še vedno nosilo sledi te boleče transformacije, končno zasijal nasmeh.«
 
Ostale nagrade:
•Nagrada Vesna za najboljši scenarij (Janez Burger, Srdjan Koljević, Melina Pota Koljević, Aleš Čar)
•Nagrada Vesna za najboljšo fotografijo (Marko Brdar)
•Nagrada Vesna za najboljšo glasbo (Damir Avdić)
•Nagrada Vesna za najboljšo masko (Alenka Nahtigal)
•Nagrada Art kino mreže Slovenije
•Nagrada Žirije slovenskih filmskih kritikov in kritičark

 

JANEZ BURGER (scenarist, režiser, producent in profesor filmske režije na AU UNG in AGRFT)
Rodil se je leta 1965 v Kranju. Študiral je na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in na FAMU v Pragi, kjer je leta 1996 diplomiral iz filmske in televizijske režije. Leta 1997 je ustanovil svojo gledališko skupino Burgerteater, kjer sta nastali dve gledališki predstavi »Piki in Roni« (1997) ter »Gospa Margareta« (1999) in več kot 100 improviziranih gledaliških predstav.
 
Leta 1997 je posnel svoj prvi celovečerni film “V leru”, ki je bil premierno predvajan leta 1999 v tekmovalnem programu festivala v Karlovih Varih. Prejel je 20 festivalskih nagrad in bil predstavljen na več kot 60 festivalih. Leta 2002 je posnel svoj drugi igrani film »Ruševine«, ki je prejel 13 domačih nagrad, med drugim Vesni za najboljši film in najboljšo režijo. Film je mednarodno premiero doživel na IFF Rotterdam 2005 in bil predstavljen na številnih festivalih po svetu. Leta 2003 je skupaj z Janom Cvitkovičem
ustanovil svojo produkcijsko hišo STARAGARA ter produciral večkrat nagrajeni film Jana Cvitkoviča »Odgrobadogroba«.
 
Leta 2009 je posnel svoj tretji celovečerec »Circus Fantasticus«, ki je nastal v produkciji STARAGARA in bil mednarodna koprodukcija med Slovenijo, Irsko, Finsko in Švedsko, sofinanciran pa je bil tudi iz evropskih sredstev (EURIMAGES in MEDIA). Film je bil dokončan v letu 2010 in dobil na portoroškem festivalu med drugim Vesni za najboljši film in za najboljšo režijo. Mednarodno premiero je doživel na IFF Rotterdam 2011. Janez Burger režira tudi gledališke in operne predstave ter predava filmsko režijo na AU UNG in AGRFT.
 
IZBRANA FILMOGRAFIJA:
- Ivan (so-scenarist in režiser), celovečerni igrani film, 2017
- Priletni parazit ali kdo je Marko Brecelj (režiser), dokumentarni film, 2013
- Circus Fantasticus (režiser in scenarist), celovečerni igrani film, 2010
- Na sončni strani Alp (režiser in scenarist), kratki igrani film, 2007
- Ruševine (režiser in so-scenarist), celovečerni igrani film, 2004
- V leru (režiser in so-scenarist), celovečerni igrani film, 1999
 
 
MARUŠA MAJER

rojena 1985 v Mariboru. Med letoma 1992 in 2000 je obiskovala Osnovno šolo Bojana Ilicha, med letoma 2000 in 2004 pa Prvo gimnazijo Maribor. Po končani gimnaziji se je leta 2004 vpisala na študij primerjalne književnosti na Filozofski fakulteti v Ljubljani in diplomirala leta 2009. Nato se je leta 2008 vpisala na študij igre na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo in diplomirala leta 2015. Od leta 2012 deluje kot svobodna ustvarjalka v kulturi. Redno sodeluje v projektih nevladne scene in v projektih institucionalnih gledališč (Mestno gledališče ljubljansko, Slovensko mladinsko gledališče, Mini teater, Gledališče Glej, Anton Podbevšek teater, Prešernovo gledališče Kranj, SNG Drama Ljubljana…). Igrala je v več kratkih filmih, v TV-seriji Več po oglasih ter celovečernih filmih Avtošola in Ivan.
 
Nagrade:
- 2017 Vesna za najboljšo žensko vlogo na 20. festivalu slovenskega filma
- 2017 Shooting stars nagrada Berlinskega mednarodnega filmskega festivala (EFP)
2013 Najboljša igralka na 20. mednarodnem festivalu otroškega gledališča v Subotici za vlogo v Zvezdici Zaspanki (Mini teater Ljubljana)
 
UTEMELJITEV SHOOTING STAR!
»Maruša v svojo igro vnaša neustrašnost, drznost in se popolnoma razgali. Kot taka nam zleze pod kožo in tam ostane še dolgo. Izžareva surov ženski nagon, z močjo, ki jo redko doživimo.«
- Utemeljitev izbora žirije Shooting Stars

Izvirni naslov Ivan
Država Slovenija
Leto 2017
Scenarij Janez Burger, Srdjan Koljević, Melina Pota Koljević, Aleš Čar
Režija Janez Burger
Igrajo Maruša Majer, Matjaž Tribušon, Nataša Barbara Gračner, Polona Juh, Branko Brane Šturbej, Leon Lučev, Mojca Funkl, Mateja Pucko
Dolžina 1h 35min (95 minut)
Distribucija Fivia
Cena vstopnice 4,5 €

 

Ivan
Ivan
Ivan
Ivan

Uradni podatki

Stopite v stik

KD Krško

Srebrni

Cert ID: 0011/00011

DominoCert Certifikat digitalne odličnosti
KULTURNI DOM KRŠKO
Matična številka: 5096944000